پارسی شات

عجایب جهان - اطلاعات عمومی - عشقولانه - اس ام اس

پارسی شات

عجایب جهان - اطلاعات عمومی - عشقولانه - اس ام اس

وب سایت پارسی شات

به لینک زیر مراجعه فرمایید



وب سایت پارسی شات

((مرگ ستارگان))

امروز در جای جای کهکشان می توان رد پای ستاره های از میان رفته را یافت. این رد پاها در بردارنده ابرهای از گازها هستند که پس از انفجار ستاره های بزرگ به وجود آمده اند. تاکنون یافتن پاسخ هایی در زمینه چگونگی این انفجارها همواره برای فضاشناسان دشوار بوده است. امروزه به کمک سوپر کامپیوترها و برنامه های شبیه ساز کامپیوتری شاید بسیاری از پژوهشگران به یافتن پاسخ های خود نزدیک تر شده باشند.


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

سد هوور

سال ها پیش ، دولت ایلات متحده ، برای مبارزه با معضل بیکاری ، تصمیم گرفت که در سرتاسر کشور بودجه ای را برای پروژه های عمومی اختصاصی دهد که هر فردبومی توانای داشته باشد تا با کار در این پروژه ها هزینه های خود را تامین کند. یکی از این پروژه ها ساختن سد بر روی رود کلرادو در منطقه ((بلک کنیون)) (Black Canyon) در مرز آریزونا-نوادا بوده است. 


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

برج ساعت ((بیگ بن))

شاید معروف ترین نشان و علامت در لندن بیگ بن باشد. زنگ  13/5 تنی این ساعت در سال 1859 نواخته شد. برای اولین بار این زنگ در شب عید سال 1923در رادیو به صدا در آمد. همچنین در سال 1949 ((بیگ بن)) در تلویزیون هم دیده و هم شنیده شد! ((بیگ بن)) لقب ((سر بنیامین هال)) بود که به دلیل طولانی بودن نامش ، این اسم را به او نسبت داده بودند. برج ساعت (Clock Tower) که شامل ((بیگ بن)) معروف است در انتهای شرقی خانه های پارلمانی در لندن واقع شده است.برج ساعت دارای 4 وجه است که هر وجه آن 23 فوت (7/0104 متر ) پهنا دارد عقربه دقیقه شمار آن 14 فوت (4/2672 متر) طول دارد. چهار صفحه ساعت آن دارای قطری به اندازه 22 فوت (6/7056 متر) است. هر صفحه ی آن دارای 365 تکه شیشه بوده که هر تکه از آن مربوط به یک روز از سال است. این ساعت به دلیل دقت و صحتش تا این اندازه معروف شده است.



قوس لوئیس

((قوس لوئیس)) در خیابان لوئیس واقع شده است. این قوس یکی از جدید ترین بناهای تاریخی و عجایب بین المللی می باشد. آن قوس 630 فوت (192/024 متر) طول دارد و شبیه یک مثلث متساوی الاضلاع است. طراحی آن براساس مجموعه از محاسبات ریاضی است و 5/199 تن وزن دارد. یک ایاق مشاهده در بالای این قوس تعبیه شده است که هم زمان 100 تا 140 نفر در آن قرار گیرند. دو دستگاه بالا بر به همراه هشت کپسول برای جا به جا کردن افراد تعبیه شده است. هر کپسول توانایی حمل 5 نفر را دارد. این حمل کننده ها 3/9 مایل (6/396 کیلومتر) را در هر دقیقه طی می کنند. همچنین بالا برهای وجود دارند که می توانند 12 نفر را به اتاق مشاهده حمل کنند. در مواقع اضطراری ، 1076 پله و 105 پاگرد وجود دارد که می تواند برای نجات و تخلیه افراد مورد استفاده قرار گیرد.